Школи в Гупалах і Заозерному хочуть об’єднати в один навчальний заклад
Через малу кількість учнів нерентабельно утримати два навчальних заклади у сусідніх селах.
У вівторок, 21 серпня, голова районної державної адміністрації Олександр Устименко разом із начальником відділу освіти райдержадміністрації Анастасією Савош вивчали питання щодо оптимізації малокомплектних шкіл в селах Заозерне та Гупали, так як в цих навчальних закладах недостатня кількість дітей згідно чинного законодавства України, – інформує сектор із питань внутрішньої та інформаційної політики апарату райдержадміністрації
Основне питання, яке розглядалося, – об'єднання двох сусідніх шкіл Гупалівської і Заозернянської в один навчальний заклад на базі Гупалівської ЗОШ І-ІІст.
«Цей навчальний заклад має світле і просторе приміщення, теплі туалети, майстерню, бібліотеку, музей, харчоблок. З підвозом учнів проблем немає. Питання працевлаштування вчителів теж вирішиться позитивно. Без роботи ніхто не залишиться», – ці аргументи наводив присутнім представникам обох громад голова райдержадміністрації.
Очільник району поспілкувався з вчителями та батьками, вислухав думку кожного та зробив відповідні висновки.
«Мета оптимізації не в тому, щоб перекрити дітям доступ до отримання знань, а, насамперед, у тому, щоб дати школярам порівняно належні умови для навчання, тобто школу, в якій є теплий клас, нормальна їдальня, спортивна зала і головне – вищий рівень освіти. Адже не можна надати якісної освіти у школі, де навчаються кілька дітей і процес відбувається за індивідуальною формою (вчителі приходять до учня)», – зазначив голова райдержадміністрації Олександр Валентинович під час зустрічі.
У школах з малою наповнюваністю учнів у більшості класів, де п’ять і менше дітей організовано індивідуальне навчання, відсутня повноцінна позакласна, спортивно-масова, виховна робота, що не сприяє соціалізації учнівської молоді. У таких навчальних закладах відсутні належні умови для організації системної методичної роботи.
До того ж, у малокомплектних школах відсутній повноцінний дитячий колектив, умови для здійснення ефективної виховної, гурткової роботи, діяльності наукових товариств, клубів, об’єднань за інтересами, розвитку творчих нахилів та здібностей школярів тощо. У зв’язку з цим і виникає необхідність оптимізації шкільних закладів, направленої на створення умов для всебічного розвитку дитини як особистості, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей через систему багатопрофільної дошкільної, загальної, середньої та позашкільної освіти.
Оптимізація навчальних закладів зумовить економію бюджетних коштів. У результаті з’явиться можливість спрямовувати їх на оновлення комп’ютерної техніки в закладах освіти, поліпшувати матеріально-технічну базу, проводити капітальні ремонти приміщень у школах та покращувати якість освітніх послуг.