Кількість перевезень українських компаній до Польщі у 2023 році зросла за рахунок імпорту палива та гуманітарних вантажів

16 Січня 2024, 13:10
Кількість перевезень українських компаній до Польщі у 2023 році зросла за рахунок імпорту палива та гуманітарних вантажів 111
Кількість перевезень українських компаній до Польщі у 2023 році зросла за рахунок імпорту палива та гуманітарних вантажів

У 2023 році українські перевізники виконали 362 тисячі перевезень до Польщі із яких 68 тисяч – це перевезення палива та ще близько 15 тисяч – перевезення гуманітарних вантажів.

Таким чином, кількість саме комерційних перевезень становить 280 тисяч за минулий 2023 рік. Для порівняння, у 2021 році українські водії виконали 229 тисяч перевезень до Польщі, у 2022 – 307 тисяч. Про це інформує Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України.

«Ключова причина зростання кількості перевезень українських компаній – це реакція на наслідки російської збройної агресії. Перевезення палива, гуманітарних та військових вантажів – займають близько 20% із загальної структури всіх перевезень.

Разом з тим, українські перевізники виконують рейси по всій Україні. Вони перевозять товари до Харкова, Одеси, Запоріжжя та інших прифронтових регіонів, куди рейси міжнародних перевізників у більшості випадків не виконують в силу безпекових причин», – наголосив міністр розвитку громад, територій та інфраструктури України Олександр Кубраков..

За його словами, водночас критичного впливу на ринок двосторонніх перевезень з Польщею це не має. Натомість за підтвердженням Єврокомісії угода про транспортний безвіз з Україною позитивно вплинула на всі сторони домовленостей.

Разом з тим, минулого року польські перевізники виконали понад 132 тисячі перевезень до України. У співвідношенні комерційних двосторонніх перевезень між країнами вони займають 33% на ринку, а українські перевізники – 67%. До повномасштабного вторгнення частка ринку двосторонніх перевезень була на рівні 40% і 60% між польськими та українськими перевізниками відповідно.

«Українська сторона системно знаходилась в контакті з Міністерством інфраструктури Польщі, зокрема в питаннях балансу ринку перевезень і недопущення блокади. За останні місяці провели низку зустрічей, в тому числі за участі польських протестувальників.

Наприкінці грудня минулого року з новою командою Міністерства інфраструктури Польщі ми погодили перелік заходів для розблокування кордону. Проте з того часу жодних змін у питанні розблокування кордону не сталось.

Зі свого боку, ми виконали ті заходи, які обіцяли. До прикладу, запустили окрему смугу для порожніх вантажівок на пункті пропуску «Ягодин – Дорогуськ», проте, через тяглу блокаду, результати цього заходу побачити неможливо. Щоденно польська сторона приймає там тільки близько 30 вантажівок, тож електронна черга сягає десятків днів очікування», – пояснив міністр.

Натомість під час тижневого розблокування пункту пропуску «Ягодин – Дорогуськ» у грудні електронна черга на виїзд з України на цьому переході займала до двох днів очікування.

Коментар
28/04/2024 Неділя
28.04.2024
27.04.2024
26.04.2024