У скільки обходиться будівництво кілометра нової дороги в Україні
Кілометр дороги першої категорії обходиться в 170 мільйонів гривень.
Середня вартість будівництва 1 км нової автодороги першої категорії з асфальтобетонним покриттям у 2020 році становить 170,6 мільйона гривень. Про це повідомили в Державному агентстві автомобільних доріг України.
За даними Держагентства, середня вартість будівництва кілометра асфальтобетонної дороги другої категорії – 77,4 мільйона гривень, третьої – 69,6 мільйона гривень, четвертої – 39,4 мільйона гривень, п’ятої – 11,3 мільйона гривень.
Якщо говорити не про абсолютно нове будівництво, а про ремонти доріг, то, за даними Укравтодору, максимальна вартість капітального ремонту кілометра автодороги першої категорії може досягати 60 мільйонів гривень, а реконструкції – 100 мільйонів гривень.
Структура вартості дорожньо-будівельних робіт залежить як від категорії дороги, так і від ряду інших факторів, але усереднені дані виглядають наступним чином: вартість матеріалів, виробів і конструкцій – 60%, вартість експлуатації будівельних машин і механізмів – 20%, заробітна плата – 10%, інші витрати – 10%.
«Будівництво абсолютно нової дороги не можна абсолютно ні до чого прирівнювати, тому що воно передбачає повністю нове проходження дороги по новій ділянці, по полях, болотах… і саме від рельєфу місцевості залежить вартість одного кілометра. Тому що в новому будівництві дуже велика частка витрат падає на земляні роботи, включаючи, наприклад, заміну грунтів, які не підходять по лабораторних аналізах і т.д.», – прокоментував радник в корпорації РДС Олександр Ращупкін.
Говорячи про складові вартості будівництва або ремонту кілометра дороги, він зазначив, що, наприклад, бар’єрні огорожі можуть скласти до 10-15% від загальної кошторисної вартості об’єкта.
Що стосується частки асфальтобетону у вартості матеріалів, то, за словами фахівця, підрахувати це складно.
«Все залежить від кількості шарів дорожнього покриття. Якщо це поточний ремонт і тільки два шари асфальту, то асфальт складе 80% або 90%. Якщо це регенерація і є інші добавки, то асфальт складе 60%. Якщо додаються кілька нижніх підстилаючих шарів дорожнього одягу і щебенево-пісочних сумішей з додаванням цементу, то там асфальт може половину від вартості матеріалів», – додав він.
Читайте також: В Україні може подорожчати хліб – прогноз пекарів
-
Сьогодні
-
Завтра
-
Незабаром
Коментарі