Знайшли помилку? Виділіть частину тексту і натисніть CTRL + Enter

Начальник Волинської митниці про черги на «Ягодині», корупцію, євробляхи та безвіз

10:40 25.02.2018
1266

Віктор Кривіцький перебрався в нашу область у вересні 2016 року. Спочатку керував одним з відділів митниці, а згодом став її очільником. «За плечима» у нього – чотири вищі освіти та понад 30 років роботи на різних посадах.

В інтерв’ю для ІА «ВолиньPost» Віктор Кривіцький розповів про будівництво нових пунктів пропуску, боротьбу з чергами на кордоні та корупцією в органах митниці.

Лунали заяви і від Президента, і від Андрія Парубія про створення на Волині нових пунктів пропуску. Коли варто очікувати на це?

– У цьому році очікувати не варто. Це – питання міжнародної співпраці і зараз рішення приймають на рівні держав. Дипломатія – то тонка і тривала в часі процедура.

Кожне рішення повинне отримати експертні висновки і бути закріплене у відповідних нормативно-правих актах обидвох (маю на увазі Польщу і Україну) країн. Але дуже добре, що ці переговори уже вийшли на цей рівень.

На Волині інфраструктурна розбудова стримується через необхідність спорудження мосту через Західний Буг.

Через це складнішими є проектні рішення і в рази дорожчими кошториси. Проте ми фіксуємо значну інтенсифікацію зовнішньоекономічної діяльності в європейському напрямку через Волинь, постійний ріст вантажопотоків. Він взаємовигідний і для України, і для Євросоюзу. Тому можемо розраховувати на капіталовкладення з європейських фондів розвитку. На нові робочі місця для прикордонників та митників, думаю, варто очікувати у 2019-20 роках.

Чи зможуть додаткові пункти вирішити проблему черг? Як зменшити черги, які виникають через рух великої кількості вантажівок через «Ягодин»?

– На наше глибоке переконання, додаткові пункти пропуску зможуть вирішити проблему. Бажано, щоб вони були спеціалізованими. Що мається на увазі?

Стратегічне значення «Ягодина» полягає в тому, що це – найкоротший автомобільний шлях до Європи, який універсальний. Ним можуть користуватися усі: і власники легкових авто, і завантажені тонами товару далекобійники, і фізичні особи-підприємці з порівняно невеликими партіями імпорту, і пасажири міжнародних автобусних рейсів.

Після проведення митних формальностей усі автомобілі з 13-ти смуг руху в одному напрямку очікують на проїзд мостом, який звужений до 2 смуг. Якщо новий пункт пропуску зробити спеціалізованим: тільки для вантажних перевезень, приміром, то він забере на себе частину навантаження на Ягодинський міст і таким чином зможе скоротити чергу.

Це – про українсько-польську ділянку кордону. Але ми ще маємо білоруський напрямок. Там теж виникають черги, особливо у базарні дні. Громадяни обох країн добре вивчили кон'юнктуру ринків суміжних держав і їздять через кордон «на закупи» по товари народного споживання або за побутовими послугами.

Що, на Вашу думку, треба зробити, щоб вирішити проблему з єврономерами? Яка роль митниці має бути у цьому процесі?

– Треба вирішити це питання на законодавчому рівні. Позакривати прогалини законодавства, якими нині користуються масово. І все. Митниця виконує і буде виконувати закон. Така її роль як підрозділу державної виконавчої влади.

Якби митниця могла обирати, куди спрямовувати кошти від перевиконання показників, який вибір вона зробила б?

– Митниця вже мала таке право. У минулому році постановою Кабміну нам дозволили 10 відсотків коштів від перевиконання індикативних показників залучати в розвиток інфраструктури. Оскільки перевиконання було суттєвим, а гроші надійшли в кінці бюджетного року, ми не освоїли усю суму. У 2017 році зробили невеликі за обсягом ремонти або модернізації - дахів, безпекових систем (пожежна, електро), приміщень, котелень. Підготували майданчики для встановлення сканерів та вагових комплексів. На іншу частину коштів лише оголосили тендери. Процес їх освоєння буде завершений у цьому році.

Найбільше планується використати на автоматизацію процесів митного оформлення в Ягодині. Ми хочемо уникнути подвійного контролю за потоком автомобілів з боку прикордонників і митників, відмовитись від паперових талончиків на в'їзд в пункт пропуску і усунути суб'єктивний фактор у роботі шлагбаумів, які регулюють рух на 7 гектарах переходу.

Усе буде автоматизовано, синхронізовано і прозоро - з системою відеоспостереження, чіткої фіксації часу і прийнятих рішень посадових осіб. Я вважаю, що це найраціональніший напрям використання коштів - в інфраструктуру, яка дозволить збільшити бюджетні надходження за револьверним принципом: заробив, вклав, щоб заробити ще більше.

В одному зі своїх інтерв’ю Ви заявляли, що будете рішуче боротись із корупцією у Волинській митниці. Як просувається ця боротьба?

– Боротись із корупцією покликані правоохоронні органи, які наділені для цього ресурсами і повноваженнями. Я ж роблю цілеспрямовані кроки, аби на Волинській митниці зробити це явище якомога складнішим. Маю на увазі прозорість процедур митного оформлення, чіткі регламенти роботи, за порушення яких слідує справедливе та співмірне з проступком покарання. Важлива мотивація працівників до чесного виконання посадових обов'язків.

Чого митник схиляється до домовленостей з підприємцем? Бо багато провокацій через бажання зекономити гроші у бізнесменів, з одного боку. І неспівмірна із зарплатою інспектора спокуса швидкого заробітку.

Відповідно, щоб зменшити це зло, треба під лупою контролювати кожен рух підприємця і стимулювати інспектора до чіткого виконання посадових обов'язків. А вже коли спокуса таки взяла верх – негайно виявляти факти і притягати до найжорсткішої відповідальності. І тут митниця дуже тісно співпрацює з правоохоронцями.

Ми ретельно перевіряємо кожен сигнал. Від автоматизованої системи управління ризиками і від громадян, від підприємців і від силовиків. Повністю ризики, звісно, не зникли. Їх мінімізація й надалі залишається в моїх пріоритетах.

Існує чіткий зв'язок між рівнями корупції та наповнення бюджету. Чим менше грошей осідає в індивідуальній кишені, тим більше їх – у суспільному кошику.

За минулий рік Волинська митниця ДФС перерахувала до держбюджету 7,7 млрд гривень. Середньоденний показник надходжень склав 30,7 млн грн, що вдвічі більше 2016 року (на 55,8%, якщо бути геть точним). Вважаю такий ріст суттєвим і добрим індикатором протидії корупції.

Так само середній розмір зарплати на Волинській митниці у 2017 році зріс на 91%. Цей фактор я теж відношу до кроків з протидії корупції. Працівник має цінувати своє робоче місце і боятись втратити той рівень добробуту, який це робоче місце дає.

Які позитивні та негативні наслідки для Волинської митниці спричинило прийняття безвізового режиму?

– Митниця відповідно до законів України працює з ТОВАРАМИ, які юридичні особи або громадяни переміщають через митний кордон. Якщо оцінити обсяги товарів, нашими основними партнерами у роботі були і залишаються юридичні особи - суб'єкти зовнішньоекономічної діяльності. Тому безвізовий режим, спростивши процес перетину кордону для громадян, на роботу митниці суттєво не вплинув. Контроль за переміщенням громадян здійснює Держприкордонслужба.

Який найбільший «головний біль» у Волинської митниці?

– Як забезпечити ритмічність митного оформлення? Для митниці погано, коли кілометрові черги товарів чекають на оформлення, і не менш погано, коли нема ні черги, ні товару. З пустого місця, з нуля не збереш податків у бюджет. Стихійність, неорганізованість, хаос – це зло і для грошей, які люблять тишу, і для людей, які викидають хмару негативних емоцій.

Черга – це завжди передумова несправедливих рішень та підкилимних домовленостей.

Думаємо, як так все організувати, спланувати, розмістити в просторі і часі, щоб бюджетні надходження з митниці були постійними і вагомими. А враження людей, які займаються зовнішньоекономічною діяльністю та користуються пунктами пропуску через державний кордон України – виключно приємними.

Коментарі

Алекс

17:09 25.02.2018

Брехун,Ягодин одна із корупційних митниць.Що він скаже за підлеглих, як вони дають йому дань,а далі на Київ,там кришують їх.Там робиться безпрєдєл,взятки,і ще раз хабарі.Всіх цікавить,а звідки в інспекторів такі кошти,із зарплати?Машини і будинки,по останній моді.Там більше осідає капусти в їхніх карманах,а ніж в бюджет.

гость

17:53 26.02.2018

Еще какой БРЕХУН!!! Пока там будут работать такие как Матвейчуки и Стацюки которые без хабарей не могут жить,эта самая корумпированная митниця,все решают гроши.......

21 червня
Вчора
19.06.2018
18.06.2018
17.06.2018
16.06.2018
15.06.2018
14.06.2018
13.06.2018
12.06.2018
11.06.2018
Підписатися на наші новини
*ви у будь-який момент зможете відписатися від наших новин